Begränsa en extern användare för att skicka mejl som en intern användare i Exchange

1. Logga in på O365 Exchange Portal (https://portal.office.com)

2. Gå till Admin

3. Gå till Exchange

4. Gå till Mailflöde

5. Välj Regler

6. Skapa en ny regel

7. Ge regeln ett relevant namn, till exempel Domain Spoof Prevention. Klicka på "fler alternativ".

8. Välj "Använd denna regel om ..." och välj "Avsändaren är intern / extern". Välj sedan platsen för "utanför organisationen".

9. Lägg till ett villkor och välj sedan "Avsändarens domän är" och ange din organisations e-postdomän (er).

10. Välj sedan en reaktion. I vårt fall valde vi att radera meddelandet, men om du önskar kan du välja andra alternativ baserat på dina säkerhetspolicyer. Om du vill ta bort meddelanden som spoofar din domän automatiskt väljer du "Blockera meddelandet" och sedan "radera meddelandet utan att meddela någon".

11. Lägg till ett undantag för kända e-postmeddelanden (eller någon annan extern organisation som kan behöva skicka ett e-postmeddelande som om det kommer från domänen till dina användare, t.ex. Hubspot) Välj "Avsändarens IP-adress ligger i någon av dessa områden eller exakt matchar ... "och fyll i IP-adresserna på den externa organisationens mail-server.

Var artikeln användbar för dig?

  • OneNote - allt i ett

    Använd OneNote för alla typer listor, mötesprotokoll och anteckningar. Ta bilder med ...
  • Scanna dokument med OneLens

    Istället för att spendera tid på att skriva texten på en tavla eller ett pappe...
  • Ignorera massutskick

    Upplever du att kollegorna har långa diskussioner via e-post (reply all), och det uppstå...
  • Semester i kalendern

    Lägg enkelt till svenska helgdagar i kalendern:Arkiv > Alternativ > Lägg till helgda...
  • Snip

    Du kan använda Skärmklipps-verktyget (Snipping tool) i OneNote genom att trycka på W...