Visa och ändra användarkontoinställningar
-
Logga in på Office 365 med ditt arbets- eller skolkonto.
-
Klicka på Inställningar
> Inställningar för Office 365 längst upp på sidan
-
Om du vill visa dina aktuella inställningar väljer du en kategori, till exempel Jag, Programvara, Tema, Startsida, Meddelanden, Lösenord eller Språk.
-
Gör de ändringar som behövs i dina inställningar och välj sedan Spara.
I följande tabell sammanfattas de olika inställningar som kan vara tillgängliga för dig och vad du kan göra. Beroende på hur organisationen använder Office 365 för företag kanske du inte kan ändra vissa typer av inställningar.
Inställningar |
Beskrivning |
Jag |
Här ser du din kontakt- och kontoinformation, till exempel vad som ingår i Office 365 för företag-prenumerationen. |
Programvara |
Här laddar du ned och installerar Office-programvaran. Om du behöver hjälp med det läser du Hämta och installera Office med Office 365 för företag på din PC eller Mac. |
Tema |
Här kan du ändra ditt tema i Office 365 för företag Mer information finns i Ändra tema i Office 365. |
Startsida |
Här kan du ändra den första sidan som du kommer till när du loggar in i Office 365 för företag. Mer information finns i Ändra startsidan i Office 365. |
Meddelanden |
Här aktiverar/inaktiverar du påminnelser och meddelanden om ny e-post. |
Lösenord |
Här ändrar du ditt Office 365-lösenord. Se Ändra lösenord. |
Språk |
Här väljer du språket du använder för Office 365-portalen, nyhetsfeeden, OneDrive och webbplatser. Mer information finns i Ändra visningsspråk. |
Kontaktinställningar |
Den här fliken visas för vissa användare som kan använda den för att ange vilken typ av information de vill ta emot från Microsoft. Mer information finns i Ändra dina kontaktinställningar. |